Pressmaterial

Ladda ner pressmaterial med Cappys logotyp, information och bilder.

Logotyp

Cappy® och Cappys logotyp är registrerade varumärken för den europeiska marknaden och andra länder. Våra varumärken får endast användas i enlighet med våra riktlinjer.

Cappys logotyp är enkel men sofistikerad, precis som den tjänst vi erbjuder. Logotypen utgörs av symbolen tillsammans med ordbilden ”Cappy”, och finns både i horisontell och vertikal version.

Logotypen är godkänd i svart och vitt och kan placeras på olika bakgrunder. Var noga med logotypens synlighet gentemot bakgrunden. Gör hellre logotypen lite mindre och lägg den mot en vit platta om det är svårt att få den att passa in direkt på bakgrunden.

Logotypen ska alltid omges av en frizon. Frizonen utgör minimiavståndet till övrig grafik, text eller bild och baseras på storleken av ett ”c” från logotypen.

Om logotypen används i ett sammanhang tillsammans med andra varumärken, exempelvis det varumärke som står bakom användningen av Cappy, så ska passande version av logotypen väljas beroende på den eller de andra logotypen eller logotypernas utformning. Se till att det är tillräckligt mycket luft mellan logotyperna och använd en skiljelinje för att förtydliga att det är olika logotyper. Se också till att logotyperna har ungefär samma storlek.

Det är inte tillåtet att redigera, förvanska, förvränga, beskära eller färglägga logotypen, eller på annat sätt ändra färger, former och proportioner. Detta innefattar även att göra logotypen genomskinlig eller att lägga till skugga eller ram till logotypen.

Logotypen ska alltid användas självständigt och får inte integreras eller placeras i någon annan grafisk form. 

Företagsinformation

Samlad företagsinformation för press är under framtagande och kommer publiceras här i takt med att det blir tillgängligt.

Om Cappy

Broschyrmaterial med översiktlig information om tjänsterna som Cappy erbjuder är under framtagande och publiceras här i takt med att det blir tillgänglig.

Pressbilder

Ett bibliotek med pressbilder är under framtagande och kommer publiceras här i takt med att de blir tillgängliga.

Har du frågor eller saknar något?

Om du har frågor eller saknar något i vårt pressmaterial, vänligen kontakta vår CEO Andreas Hallingström direkt eller lämna dina kontaktuppgifter i formuläret nedan så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Inspireras av våra samlade resurser

Få fler idéer och tips från våra insikter

Tio tips för högre medarbetarengagemang

Engagemang driver produktivitet, lönsamhet och välmående. När 79 % av svenska arbetare saknar engagemang finns det mycket att göra inom detta område. Här hittar du de senaste tipsen och trenderna för hur du som arbetsgivare kan öka dina medarbetares engagemang.